لطفاً کاربران نسخه ی قدیم وبسایت جهت دریافت مجدد آموزشهای خریداری شده از طریق صفحه ی تماس با ما شماره تلفن همراه خود را اعلام نمایند
0

تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (2) استانداردها

استاندارد Qi چیست؟

استاندارد Qi برای اولین بار در سال 2010 ایجاد گردید و متد دستگاه‌های وایرلس ( شارژر وایرلس ) را تشریح می‌کند .به علاوه، برای این تکنولوژی 3 رنج قدرت در نظر گرفته شده است. برای استفاده از این قابلیت باید به قدرت شارژر وایرس دستگاه مورد نظر خود دقت نمایید تا آسیبی به دستگاه یا تلفن هوشمند شما وارد نگردد.

 

 بیشترین توان مصرفی بر حسب وات  سال انتشار  شماره ورژن استاندارد
 5 W 2010 1.0
 5 W 2012 1.1
Baseline Power Profile

(BPP): 5W

Extended Power Profile (EPP): 15 W

2015 1.2
2017 1.2.4

.

استاندارد پایه‌ای شارژر وایرلس

استاندارد Qi برای شارژ وایرلس دستگاه‌های الکترونیکی با فاصله 40 میلی‌متر ( 4 سانتی متر) طراحی شده است. شارژر وایرلس Qi قدرت برق را به صورت وایرلس انتقال می‌دهد و این انتقال همانند شارژ دستگاه شما از طریق کابل می‌باشد.

شارژر وایرلس قادر به شارژ انواع دستگاه‌های دارای قابلیت Qi می‌باشد و این بدین معناست که برای شارژ تمام دستگاه‌های خود می‌توانید از یک شارژر وایرلس استفاده نمایید.

دو شاخه بندی برای شارژرهای بیسیم Qi وجود داد:

  1. Low Power: این شاخه بندی امکان انتقال نیرو از رنج 0 الی 5 وات را داراست. این قدرت بیشتر مناسب دستگاه‌هایی نظیر تلفن‌های همراه، موزیک پلیرها، هندزفری بلوتوث و…. می‌باشد. ( برای قابلیت Fast charge میزان جریان 7.5 وات نیاز است)
  2. Medium Power: این شاخه، امکان انتقال نیرو تا 120 وات را داراست.

نکته جالب در تکولوژی Qi آن است که این استاندارد، قادر به تبادل حجم پایینی از اطلاعات می‌باشد. در طی شارژ تلفن هوشمند با شارژر بیسیم، اطلاعاتی درمورد سطح شارژ تلفن همراه برای شارژر ارسال می‌گردد. این امر باعث می‌شود تا در صورت پر شدن شارژ تلفن همراه، شارژر انتقال نیرو به تلفن همراه را متوقف و از آسیب رسیدن به باتری جلوگیری به عمل آورد.

 

در همین رابطه:

 

تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (۱) آشنایی

 

تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (۲) استانداردها

 

تکنولوژی Qi ( شارژر وایرلس) در موبایل (۳) راهنمای خرید

 

منبع: www.lifewire.com  www.electronics-notes.com

مترجم: مهندس زهرا لطیفی

ارسال دیدگاه